Faceți căutări pe acest blog

luni, 25 martie 2013

Roll-up cu dovleac si mere sau cea mai buna reteta dictata la telefon

...Sau cum am invatat eu de la bunicul lui A. cea mai buna reteta ever de aluat fraged. Dictata prin telefon, cum altfel, cand te afli la mai bine de 100km departare, dar pofta de dulce si de gustul ala de bun mancat iarna trecuta la gura sobei, nu-ti da pace. Sa purcedem, zic!

Ingrediente:
  • 100ml ulei
  • 100ml apa minerala
  • 1 ou
  • 1/2 pachet de drojdie
  • 500g faina
  • dovleac sau mere
  • miez de nuca tocat mare
  • scortisoara
  • melasa
  • fulgi de migdale

















Cum se prepara:

Simplu de tot.  Si va spune asta o persoana care nu se pricepe deloc la aluaturi, ba chiar inregistreaza esecuri serioase. Nu va povestesc in ce ordine am amestecat ingredientele pentru aluat pentru ca sunt sigura ca aveti alte surse de amuzament, cert este ca se amesteca oul cu apa minerala si uleiul, se adauga drojdia si faina si se framanta usor. Daca aluatul vi se pare prea uleios mai puteti adauga faina, dar nu foarte multa, ci doar cat sa-si pastreze structura elastica (v-am spus ca e mai complicat cu aluaturile; no worry- acesta este nepretentios). In timp ce aluatul s-a dospit (vreo 30 de minute), am pregatit cele 2 umpluturi. Aici nu am cantitati- totul e din ochi si gust: am avut dovleac si mere rase congelate pe care le-am aruncat in 2 tigai. Am pus cateva linguri de melasa si am amestecat constiincios pana ce am obtinut o pasta. Dupa ce s-au racit cele 2 amestecuri am adaugat scortisoara si nuca tocata grobian. 
Acum incepe partea fun. Am impartit aluatul in 2. Am intins fiecare bucata de aluat si am pus peste umpluturile- cate una pe fiecare foaie. Am rulat si am taiat bucati groase de 8-10 cm pe care le-am asezat in forme de muffins si le-am ornat cu fulgi de migdale. Le-am copt la 200 grade timp de 20 de minute. 
Pare complicat dar nu este, iar rezultatul este tare gustos.


Un comentariu: