Faceți căutări pe acest blog

joi, 9 decembrie 2010

Coffe? Tea? Pate brisse?

Va marturisesc ca ador produsele de patiserie. Le-as manca oricum, oricand, oriunde, si, mai ales oricat. Si zilele astea am o asa pofta de diverse combinatii in aluat de tarta... Asa ca m-am decis sa imi iau inima in dinti si sa incerc aluatul de tarta facut in casa. Dupa ce am sondat online-ul, si am gasit o gramada de retete de pate brisse, am hotarat sa merg pe mana cea mai mana in bucatarie- Martha Steward. Nu de alta, dar nu puteam sa gresesc, tocmai acum, cand i-am promis Andrei o tarta cu fructe de padure in schimbul unei portii de ciorba. Am facut 2 tipuri de aluat: pe unul il vor folosi pentru o tarta sarata cu spanac si branza, iar pe celalalt pentru tarta cu fructe de padure, a carei reteta o voi posta maine.

Ingrediente:

-2 1/2 cups faina integrala de secara/faina alba de grau
-1 lingurita sare
-1 lingurita zahar
-100 g unt
-100-120 ml apa foarte rece

Mod de preparare:

Eu am lucrat cu robotul de bucatarie, dar cred ca si un mixer este ok. Se amesteca faina cu sarea si zaharul si se adauga untul rece taiat cubulete mici. Se framanta pana rezulta un fel de pesmet mai mare. Se adauga apoi apa rece, pana ce aluatul se omogenizeaza.


Stim cand este gata, atunci cand in vasul robotului de bucatarie aluatul formeaza o bila. Aluatul nu trebuie sa fie lipicios. Se inveleste in folie alimentara si se foloseste dupa ce sta minim o ora in frigider. Se poate pastra la congelator pana la 1 luna.


Am folosit faina integrala de secara pentru aluatul din care vreau sa fac tarta sarata cu spanac si faina alba pentru tarta cu fructe de padure. Pentru cei care nu aveti masura de 1 cup, se poate echivala cu aproximativ 140g.

Bon appetit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu