Faceți căutări pe acest blog

joi, 6 ianuarie 2011

Cozonac post Craciun

Am facut acest cozonac cu doua saptamani inainte de Craciun. Am facut a doua tura si de Craciun. Si speram sa reusesc sa o postez in timp util, pentru a va impartasi o reteta care m-a ajutat sa ma prezint onorabil la masa festiva, cu un cozonac pufos si aromat. Dar cum niciodata nu e prea tarziu, si cum anul acesta imi voi duce la capat toate restantele ramase din 2010, Voila!

Ingrediente:

Pentru 1 cozonac:

-500g faina
-180 ml lapte
-3 oua + 1 galbenus pentru uns
-100g zahar
-100g unt/100ml ulei
-1 plic drojdie
-1 pliculet zahar vanilat
-1 lingura esenta de rom
-nuci, stafide, ciocolata

Mod de preparare:

Marturisesc ca nu ma prea pricep la aluaturi dospite, asa ca am lucrat cu masina de facut paine. Se pun, asadar, in cuva masinii, ingredientele, in urmatoarea ordine: oua, lapte, ulei/unt topit, zahar, arome si deasupra faina si drojdia. Se seteaza un program care framanta si dospeste, fara coacere. Eu am folosit programul pentru aluatul de pizza. Si dupa o ora si jumatate, a rezultat asta.



Aluatul l-am impartit in 3 parti egale, fara discriminare.



Pe care le-am intins pe o suprafata tapetata cu faina si le-am umplut asa: una cu cu nuci, una cu stafide si una cu "love of my life"- ciocolata. Le-am rulat si impletit si le-am mai lasat la loc caldut sa cresca aluatul astfel umplut, inainte de a introduce tava la cuptor.


Am uns cu galbenus de ou si am copt in cuptorul preincins.



Cat de frumos a iesit, nu mai e nevoie sa va spun. Pozele sunt graitoare. Pot in schimb sa imi amintesc cat de bine mirosea in casa si cat de pufos a fost timp de vreo doua zile. Mai mult nu stiu, s-a mancat super repede.



Bon appetit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu