Faceți căutări pe acest blog

duminică, 23 ianuarie 2011

Novac cu mandarine

Am primit de la parintii lui A. un monstru de apa- un peste din specia Novac. Un peste cu carnea foarte dulce. Si cum noua ne place foarte tare pestele, am prestat foarte rapid o reteta delicioasa, ideala pentru un pranz de duminica. In mai putin de o ora, am avut o masa delicioasa si foarte usoara.

Ingrediente:

-peste novac
-1 mandarina
-1 rosie
-ulei de masline
-sare, piper
-usturoi
-lamaie
-oregano uscat
-200ml vin alb sec

Mod de preparare:

Pestele a fost gata curatat de solzi si eviscerat, lucru care mi-a facut munca mai usoara si mai placuta. Asa ca doar l-am spalat si l-am plasat strategic intr-un vas de lut. Am pregatit o crema din usturoiul pisat, frecat cu sare, ulei de masline, oregano si zeama de la o lamaie. Cu acest amestec se unge bine, bine pestele si pe interior si pe exterior. Se taie felii subtiri mandarina si rosia si se aseaza cate o felie, alternativ, atat inauntrul cat si deasupra pestelui.


Turnam in vas si vin alb sec, punem capacul vasului de lut si bagam la cuptor pentru 25- 30 minute. Dupa aceasta perioada de timp se ia capacul si se mai lasa in cuptor pana se rumeneste pestele.


Se serveste cu piure de mazare (o sa pun reteta intr-o postare viitoare). Combinatia peste- piure de mazare este grozava. Trebuie neaparat incercata!



Bon appetit!

2 comentarii:

  1. arata delicios...am auzit eu ca a poposit o balena pe la voi..vad ca ai "domesticit-o" bine de tot :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Am domesticit-o bine de tot! Sucul de mandarine este mult mai interesant la gust decat lamaia, in combinatie cu pestele. Oricum o sa reeditez reteta asta si va astept si pe voi la degustare. Pup.

    RăspundețiȘtergere